De eerste weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lucas Verhoeven - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lucas Verhoeven - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Lucas Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Lucas

20 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Het was afgelopen week een hele enerverende week. Aan het begin van de week zijn we Paramaribo gaan verkennen. Daar hebben we, van onze persoonlijke tourgide (de kleindochter van de huisbazin), een rondleiding gekregen door de stad. Wij hebben daar wat lekkere hapjes en sapjes gegeten en geproefd. Wat later in de week hebben Mathijs en ik een heerlijk verkoelend zwembad gevonden; daar plonzen we nu drie tot vier keer per week in. Verder ben ik erachter gekomen dat ik allergisch ben voor muggen. In Suriname erachterkomen dat je er allergisch bent, is niet ideaal. Ik ben gestoken op mijn voet en daarna is mijn voet helemaal gaan opzwellen. Op advies van de huisbazin ben ik samen met Mathijs naar het ziekenhuis gegaan. Daar ben ik geholpen door twee gave, typische surinaamse zusters. We hadden de grootste schik met ze en we hebben een half uur dubbel gelegen met zijn vieren. De medicijnen die ik nu gebruik slaan aan en ik krijg niet meer van die megabulten op mijn lichaam. Daarnaast is mijn stage ook begonnen. Daar werk ik samen met hele vrolijke en gezellige collega’s. Samen gaan we de leerlingen van de Poolschool wat wiskunde bijbrengen . Het eerste personeelsfeest(je) is ook al geweest. Daar hebben we de docenten wat beter leren kennenOp dit moment ben ik wat lesvoorbereidingen aan het tikken voor volgende week. Tot de volgende blog!

  • 20 Februari 2016 - 16:35

    Truus Hermans:

    Lucas,
    Fijn dat het goed gekomen is met de muggenbulten!
    Truus

  • 20 Februari 2016 - 19:41

    Sandra Siebo:

    Lucas, goed te horen dat het prima met je gaat! Succes met alles

  • 20 Februari 2016 - 20:49

    Ingrid Verhoeven:

    Hoi Lucas, fijn dat het leuk is en goed gaat.
    Oefen maar goed op de leerlingen daar.
    Komend jaar kun je je LIO stage op locatie West lopen.
    Collega's daar willen dat graag.
    Heel veel succes daar Ingrid

  • 21 Februari 2016 - 16:23

    Helga Kolen:

    Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. Geniet er vooral ook van.
    Helga Kolen

  • 22 Februari 2016 - 09:29

    Mam:

    Hoi knul, mooie enerverende weken zijn dat! Zwem ze en sterkte met alle warmte! Liefs

  • 22 Februari 2016 - 12:02

    Kees-Jan:

    Welkom in Suriname: een warm ontvangst door de muggen! :-)
    Ik ben benieuwd naar je verhalen over de school en de kinderen! Veel plezier bij het lesgeven.
    Kees-Jan

  • 28 Februari 2016 - 16:16

    Frank Derks:

    Kortom enerverend. Als je grotere beesten tegenkomt, niet wachten tot ze steken. groeten

  • 01 Maart 2016 - 10:36

    Jos Slapak:

    Geniet van de voorber.., pardon voorpret. Dan sta je ook weer steviger.

  • 13 Maart 2016 - 00:09

    Nellien:

    J

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Lucas

Hoi, Ik ben Lucas Verhoeven. Een twintig jaar oude spontane jongeman. Dit voorjaar ben ik te vinden in Suriname waar ik allerlei avonturen ga beleven.

Actief sinds 03 Feb. 2016
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 2451

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 04 Juni 2016

Suriname 2016

Landen bezocht: